Marketing van informatiediensten

Deze 4-daagse cursus leert u planmatige wijze de diensten van uw afdeling af te stemmen op de behoeften van uw doelgroep en deze doeltreffend onder de aandacht te brengen. 

Heeft uw afdeling of organisatie anderen veel te bieden? Laat het hen dan weten! Promoot op de juiste manier uw werkzaamheden en leer marketing in te zetten om uw doelen te bereiken. Maak van marketing en promotie een vast onderdeel van uw dagelijkse werkzaamheden en versterk zo de rol van uw afdeling.

Resultaat

Na afloop van de cursus bent u in staat om op een wervende manier structureel en planmatig de diensten van uw afdeling aan te bieden en te promoten binnen uw afdeling of organisatie. U vertaalt dit in een direct toepasbaar operationeel marketing-communicatieplan (eindopdracht)!

Doelgroep

U bent actief en/of beleidsmatig betrokken bij de promotie van de diensten van uw afdeling.

Inhoud

Tijdens de cursus komen de volgende onderwerpen aan de orde:

  • Het proces van de marketingplanning
  • Situatie-analyse en sterkte-zwakte analyse
  • Strategische opties en keuzen
  • Marktsegmentering
  • Marketingdoelstellingen, -instrumenten (5 P´s) en -strategie
  • Toegevoegde waarde
  • Social Media als marketinginstrument
  • Activiteitenplan
  • Feedback en evaluatie (marktonderzoek)
     

Niveau

HBO

Daarnaast verricht u minimaal 20 uur per week werkzaamheden in de informatiedienstverlening.

Studiebelasting

Voorbereiding: 6 - 8 uur per week

Eindopdracht: 20 uur.

Certificaat

Bij een voldoende beoordeling van de eindopdracht heeft u recht op een certificaat met goed gevolg.

Onderdeel van

De cursus Marketing van informatiediensten is onderdeel van de opleidingen: